Červíkův deníček – 6.díl

Flákacích 14 dní. Skoro nic moc nového jsme neučili (jednak kvůli dovolené, a pak také kvůli příliš velkému teplu), spíše jsme upevňovali stávající „dovednosti“. První týden jsme byli na dovolené v Jeseníkách. Výhoda toho, že mám malé děti je, že nemůžu přetáhnout štěně. Naše tůry byly pro běžného turistu spíše procházkami… Takže Červík byl fajnově […]

Červíkův deníček - 6.díl4

Flákacích 14 dní. Skoro nic moc nového jsme neučili (jednak kvůli dovolené, a pak také kvůli příliš velkému teplu), spíše jsme upevňovali stávající „dovednosti“. První týden jsme byli na dovolené v Jeseníkách. Výhoda toho, že mám malé děti je, že nemůžu přetáhnout štěně. Naše tůry byly pro běžného turistu spíše procházkami…

Takže Červík byl fajnově utahanej, tudíž naše hry a cvičení byla co nejkratší.

Červíkův deníček - 6.díl2
Tento týden jsem hrála nejvíce hry pro lepší přivolání a chytala za postroj jak divá (zjistila jsem, že chytání nemá tak velkou hodnotu, jak bych chtěla).

Červíkův deníček - 6.díl3Bojovala ve mně myšlenka, mít Červa v místech, kde nechodí moc turistů, na volno (v 90% ho mám na vodítku, abych eliminovala možné chyby – nepřijití na zavolání, zdrhnutí za psem, vstup do vozovky a pod.). Jednak kvůli zručnosti při překonávání přírodních „překážek“ (myšleny nerovnosti terénu) a pak, nechtěla jsem, aby do kopců táhl na postroji (to ať se těší na příští léto, líná panička bude mít „výtah“!). Někde mi to vyšlo, jinde jsem ho musela, kvůli podpapírákům pod každým druhým stromem, mít na vodítku, nebo poponášet.

Druhý týden jsme byli již doma, takže po dvou dnech odpočinku (kdy jsme se jen přetahovali) jsem začala cvičit:

Pilování sedni (resp.odložením) – ke konci týdne 10m, přidávám návcik startu 3..2..1..ok.

Červíkův deníček - 6.díl4Základ podávání předmětu – opět natvarováno od pohledu, doteku čumáčkem, uchopení.. Nejdříve budu pracovat na tom, aby vzal do tlamy jakýkoli předmět, posléze budu prodlužovat dobu držení.

Tvarování ohlávky.

Obíhání dvou předmětů.

Z obíhaček mám moc radost. Po pár pokusech si perfektně spojit, že 3..2..1.. a předmět před ním znamená oběhnutí, bez problémů tak oběhne jakýkoli předmět (jen tak ze zajímavosti jsem na chatě, kde nebylo co jiného obíhat, zkusila oběhnutí auta… ani nezaváhal).

Problém: hlídání si žrádla. Uvědomila jsem si, že to, že ode mě si nechá sahat do misky, hladit při okusování kosti, neznamená, že si to nechá líbit od všech. Takže mám teď úkol pro příští týden (kdy budeme na táboře, takže spousta lidí k nácviku), aby to stejné zvládl i od „cizích“ lidí. Pokud zavrčí, tak mu kost vezmu, hraji chvíli „vem-dej“, posléze mu kost dá „dobrovolník“, hladí ho.. pokud by zavrčel vše se opakuje.

Při vypouštění (do a ze dveří, ke psovi, k lidem) chci už krom sednutí i oční kontakt.

Autor a foto: Petra Marečková

O autorovi:

Petra_mareckovaPetra Marečková

Agility se věnuji 9. rokem, z toho 3 roky vedu tréninky na KK VFU. Dva roky pořádám semináře pozitivní motivace, od ledna tohoto roku vedu i pravidelné hodiny pozitivky. Od července budu působit také v nově otevřeném výcvikovém centru Psí Park. Mám dvanáctiletou kříženku Ájku a devítitýdenní bordeří štěndo Červíka.
Se psy pracuji pouze pomocí pozitivního upevňování.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *